28-09-2015

PIELGRZYMKA DO MATKI BOŻEJ W MEDJUGORIE, 17-23.09.2015 R.

Dzień drugi: PLITWICKIE JEZIORA

Dzień rozpoczęliśmy od Eucharystii, a po śniadaniu wyruszyliśmy do najpiękniejszego Parku Narodowego Chorwacji – Plitwickich Jezior. Po drodze z okien autokaru podziwialiśmy piękne Góry Dynarskie. Park Narodowy Jezior Plitwickich, położony niedaleko granicy z Bośnią i Hercegowiną, nie bez powodu znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Składa się z szesnastu jezior, przedzielonych licznymi wodospadami. Zaraz po wejściu na teren Plitwic naszym oczom ukazał się prawdziwy cud natury, u stóp widok na kanion rzeki Korany, przebijający się przez strome zalesione stoki, a przed nami 76 - metrowy wodospad, unoszący się na poduszce z mgły. Malowniczo usytuowana dolina, z turkusowymi jeziorami, licznymi wodospadami, krystalicznie czystą wodą i pływającymi w niej rybami, zapiera dech w piersi. Z wielkim zaciekawieniem spacerowaliśmy drewnianymi kładkami pomiędzy jeziorami, a na koniec po jednym z nich płynęliśmy statkiem. Wieczorem zmęczeni, ale pełni wrażeń dotarliśmy do pensjonatu w Medjugorie, gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja.