31-05-2024

JASTRZĘBIA GÓRA 2024

Jastrzębia Góra 2024

W dniach 20 do 29 maja 2024 roku mieliśmy przyjemność gościć w Ośrodku Wypoczynkowym Moderna w Jastrzębiej Górze. Było przyjemnie, słonecznie, gorąco, morsko. Był czas na zwiedzanie, plażowanie i wspólną zabawę.

Pierwszy dzień pobytu upłynął na wypoczynku po całonocnej podróży. Po przyjeździe wszyscy zostali zakwaterowani w ośrodku a po obiedzie był czas na zapoznanie się z okolicą. Kolejne dni to wypoczynek przeplatany wycieczkami i zwiedzaniem ciekawych miejsc. Jedną z atrakcji był rejs Galeonem LEW - statekiem stylizowanym na XVII - wieczny galeon. Płynęliśmy z Targu Rybnego przez Stocznię Gdańską, Stocznię Remontową, doki, port i Twierdzę Wisłoujście na Westerplatte. W trakcie rejsu poznaliśmy historię gdańskiego portu oraz półwyspu. Po dopłynięciu na Westerplatte zeszliśmy na ląd i wspólnie w przewodnikiem udaliśmy się na spacer aby zobaczyć wartownię numer 1, ruiny koszar, pomnik Obrońców Wybrzeża. Pan przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiedział nam o każdym z tych miejsc. W tym dniu zwiedziliśmy także Muzeum Bursztynu w Gdańsku i odwiedzilismy Bazylikę Św. Brygidy aby podziwiać przepiękny, znany na całym świecie Bursztynowy Ołtarz.

Kiedy nadszedł kolejny dzień zaplanowany na wycieczkę , tym razem wyjechaliśmy do Malborka aby zwiedzić Muzeum Zamkowe, którego siedzibą jest pokrzyżacki zamek. Jest to największy gotycji zespół zamkowy na świecie, który został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zamek zwiedziliśmy z przewodnikiem , który opowedział jego historię oraz różne ciekawostki z nim związane.

W trakcie tego prawie 10-cio dniowego pobytu zaplanowaliśmy jeszcze jeden czyli trzeci dzień zwiedzania. Tego dnia wraz z Panią Przewodnik udaliśmy się na Półwysep Helski. Pierwszym punktem był Hel - popularne i urokliwe miasteczko, które dzięki swojemu letniskowemu charakterowi przyciąga tysiące turystów pragnących znaleźć odpoczynek od codzienności lub po prostu wyjątkowo spędzić wakacyjny czas. Usytuowany na samym krańcu Półwyspu Helskiego, potocznie nazywany jest "początkiem Polski".  Podczas spaceru po Helu zobaczyliśmy najstarszy zabytek w Helu czyli poewangelicki, gotycki kościół, malowniczo usytuowany w pobliżu portu i promenady spacerowej, który dziś  jest siedzibą Muzeum Rybołówstwa. Byliśmy na ulicy Wiejskiej, która jest sercem Helu.  Zachowały się tu liczne  domki rybackie, które niegdyś tworzyły unikalną zabudowę kaszubskiej wsi. Dziś jest tu całe mnóstwo restauracji, barów, kawiarni i sklepów, gdzie mogliśmy skosztować mogą tradycyjnej kuchni, zjeść lody oraz zakupić pamiątki. Pani Przewodnik zabrała nas także na spacer system kładek spacerowo-rowerowych zlokalizowany na Cyplu Helskim gdzie  mogliśmy podziwiać niesamowitą roślinność wydmową. To niesamowite miejsce w którym wody Zatoki Gdańskiej wpadają do Morza Bałtyckiego. Odwiedziliśmy także Muzeum Helu.

Pozostałe dni pobytu spędziliśmy na wypoczynku, plażowaniu, spacerach po okolicy. Pogoda nam dopisała, obdarowała nas słońcem i ciepłem, dzięki czemu mogliśmy cieszyć się z piękna i uroku polskiego Bałtyku.